Sociaal leren

Leren van elkaar

We vinden het belangrijk dat zorgstudenten werkervaring opdoen in de thuissituatie van een zorgintensief kind. De meeste zorgstudenten krijgen hier de kans niet voor. Stichting Zorgstudent zet zich in om zorgstudenten in het hele land werkervaring op te doen in een zorgintensief gezin.

De zorgstudenten van vandaag zijn de zorgprofessionals van morgen. Het is daarom van groot belang dat de zorgprofessional zelf van dichtbij heeft mogen ervaren welke invloed een zorgintensief kind heeft op het hele gezin en de opvoeding. De dingen gaan vaak anders dan in "gewone" gezinnen. Spontane uitjes gaat vaak niet en visite komt er weinig. Het kind bepaalt de negatieve sfeer in huis en ouders hebben het idee geen invloed te kunnen uitoefenen op het kind. De relatie tussen ouders komt gemakkelijk onder spanning te staan en voor broertjes en zusjes kan het ook erg zwaar zijn. Het hele gezin heeft hulp nodig, hulp en begrip van een hulpverlener of leerkracht die de situatie begrijpt en praktijkgerichte oplossingen biedt.

Naast werkervaring opdoen met kinderen met uitdagend gedrag in het primair passend onderwijs en gezinssituaties staat het paradigma van “sociaal leren “centraal. Studenten leren van andere studenten en van ervaringsdeskundigen (ouders en brusjes) en professionals via reflectie op hun praktijk. Leren van elkaar dus! Kennis is er genoeg en op deze manier benutten we alle kennis en talenten optimaal. De moderne leerplatforms en social media faciliteren ons bij de voortgaande professionele ontwikkeling en ontwikkelingen in het passend onderwijs.

Gezocht Gezinnen!

Heeft u behoefte aan een maatje en een praktische begeleider voor uw kind? Meld u zich nu aan en help daarmee uzelf, uw kind en een zorgstudent!

Zorgstudent biedt hulp van Groningen tot Maastricht. 

Lees verder en klik hier

Job Search Agents
Vul hieronder uw e-mailadres in om u aan te melden voor Job Search Agents
Zorgstudent gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.